Identificeer en selecteer cross-sectorale partners die jou goed aanvullen en die je mee aan boord wil. Maak je keuze op basis van de ideeën rond het waardevoorstel of de waardestroom. 

Input
  • Een aantrekkelijk geformuleerd waardevoorstel of een waardestroom in lijn met de gedeelde visie en missie
  • Je eigen netwerk van mensen en organisaties
Output
  • Een longlist en een uiteindelijke selectie van de belangrijkste stakeholders/-partners. Zij werken als een autonome groep rond de visie/missie en (een deel van) het waardevoorstel of de waardestroom

Hoe

  1. Selecteer voldoende potentiële partners. Het is immers belangrijk om een evenwichtige, cross-sectorale, autonome, creatieve, holistische, geïnteresseerde, maar vooral ook machtige groep van partners te hebben die elkaar bovendien goed aanvullen.
  2. Leg een sterke basis voor het samenwerkingsproject. Dit doe je door een akkoord te bereiken rond de specifieke invulling van het partnerschap en het project dat jullie zullen aanpakken.
Goed bezig? Workout