Hier zag Jan een kans: de vraag naar efficiënte meubels geschikt voor kleine leefruimtes zou onvermijdelijk stijgen.
Dankzij zijn geoefend oog (na 8 jaar ervaring met het ontwikkelen en verkopen van plaatsbesparende meubels) detecteerde hij een markt voor zorg op maat én aan huis. Verschillende ICT-, verlichtings-, meubel- en bouwpartners hadden koudwatervrees. De groeiende markt leek hen te moeilijk om te veroveren, waardoor de sector amper innovatie kende.
Jan bracht dit alles in rekening en formuleerde zijn uitdaging: inspelen op de nood aan plaatsbesparende meubelen en andere faciliteiten voor de Europese zorgsector voor senioren. Het doel was om winst te maken, maar ook om de levenskwaliteit van patiënten te verbeteren. Jan formuleerde de uitdaging abstract genoeg om cross-sectorale partners aan te trekken. Daarnaast kwam hij ook met concrete voorstellen over de brug, zoals opklapbedden. Die voorbeelden moesten de verbeelding van potentiële partners stimuleren en hen zin doen krijgen in een samenwerking.