- Om de kennis te verwerven die je nodig hebt om een haalbare uitdaging te vinden, kan je je businessmodel onderwerpen aan de STEEPLE-analyse.
- Weet wat je wil: bepaal je focus en verzamel voldoende energie om de cross-sectorale uitdaging aan te gaan. Ga bijvoorbeeld eens op verkenning op een inspiratiebeurs over cross-sectorale innovatie, of lees het boek Not Invented Here van Ramon Vullings en Marc Heleven.
Cross
Industry
Innovation
Industry
Innovation
Uitdagen
Tips & tricks
Tools
- De STEEPLE-analyse van jouw BMC
Breng alle externe aspecten van jouw bedrijf in kaart met het STEEPLE-model. STEEPLE staat voor Social, Technological, Economical, Environmental, Politics, Legal, Ethical.
BMC: het Business Model Canvas is een abstracte voorstelling die antwoordt op de vraag ‘Welke toegevoegde waarde bied ik aan en waar creëer ik die?’. - Innovation Diagnostic Canvas (tool voor innovatiediagnose)
In slechts 7 stappen geeft de Innovation Diagnostics Canvas je een overzicht van de uitdagingen voor jouw bedrijf op het gebied van innovatie. - Trendwatching
Geen bedrijfsvernieuwing zonder trendwatching. Gebruik bijvoorbeeld Future Scan van Board of Innovation of deze top 30 trendwatching websites om te weten waar je nieuwe professionele uitdagingen kan rapen.